Vi välkomnar alla nya och gamla kunder tillbaka till oss och hoppas att vintern blir lika bra som sommaren och hösten varit.
I augusti och september skickade vi ut information om Bosnet till kunder som av olika skäl valt att inte beställa tjänst hos någon av våra tjänsteleverantörer. Syftet med detta är att uppmärksamma kunderna på att vi idag har ett betydligt större utbud än vad som var fallet när fibern installerades.
Kanske har någon väntat på att någon specifik tjänsteleverantör skall dyka upp hos Bosnet, kanske är man nyinflyttad och inte vet vad det är för konstig låda som sitter på väggen hemma. Förhoppningsvis skall informationen hjälpa till att hitta rätt tjänsteleverantör och en tjänst som passar.
Kanske har någon väntat på att någon specifik tjänsteleverantör skall dyka upp hos Bosnet, kanske är man nyinflyttad och inte vet vad det är för konstig låda som sitter på väggen hemma. Förhoppningsvis skall informationen hjälpa till att hitta rätt tjänsteleverantör och en tjänst som passar.
Under vintern påbörjar vi ett tekniklyft som syftar till att göra det enklare för er att koppla in er utrustning, arbetet räknar vi med att vara klara med under första kvartalet 2022. Vi kommer att lägga ut information om detta när det blir färdigt.
Vi får en del frågor som rör fiberutbyggnaden i era respektive geografiska områden. Då det inte är Bosnet som ansvarar för utbyggnaden av fibernätet så kan vi inte heller ge svar på dessa frågor.
I stället uppmanar vi er att kontakta energibolaget i er kommun. Det är dom som planerar och bygger ut fibernätet även kallad stadsnät.
I stället uppmanar vi er att kontakta energibolaget i er kommun. Det är dom som planerar och bygger ut fibernätet även kallad stadsnät.
Kontaktuppgifter till resp. stadsnät hittar du här www.bosnet.se/anslut